Tillbaka i butiken! Hos BhPia kan Du betala på flera av olika sätt!

Hej! 

Äntligen är det en helt "vanlig dag" i kalendern, varken röd eller kläm. Underbart! 
Nu kan jag beställa hem varor igen och framför allt, jag kan skicka paket precis som vanligt.
Visst har det vart en skön period för alla anställda som går på klassiska scheman men jag erkänner, för en webshop är det inte inte alls lätt att sköta affärerna när Sverige i övrigt står stilla.
Nog om det, är man inte ledig i bland orkar man inte ta i när det behövs!




Tänkte skriva ett litet inlägg om hur man betalar hos oss i butiken i Lillebacka och varför vi undviker traditionell kortbetalning, det är många som undrar och här kommer svaret.

Kortbetalning kostar pengar för oss men inte för dig som kund, indirekt kostar det såklart eftersom varorna som säljs måste täcka upp kostnaden även för kortbetalningen men vi som säljare lägger inte på något extra vid själva dragningen, det är olagligt. Att höja priset på produkten är däremot ok men då drabbar det även dem som inte betalar med lösningar som kostar pengar för butiken.

Det varierar mellan olika kort men en ungefärlig sammanställning är ca 2,5% av beloppet som dras samt ev fast avgift på förslagsvis 2 kr försvinner till banken. Detta varierar som sagt mellan olika kort, det finns även fasta avgifter månadsvis för terminaler etc. 

Ett räkneexempel från vår webshop: Kund handlar för 1226 kr. Detta kostar oss 36,17 kr samt 749 kr (inkl moms) i fast avgift i månaden för Klarnas kassaflöde i webshopen. I webshopen måste vi förstås ha alla de betalningsalternativ som normalt sett finns, det skulle bli väldigt knasigt annars.

Pga av denna kostnad har vi valt att erbjuda andra olika betalningsalternativ i den fysiska butiken som vi dessutom tycker ger dig som kund ännu bättre service och som är lättare för oss att hantera eftersom vi inte behöver blanda in en utomstående part. 

När du handlar hos mig i den fysiska butiken antecknar jag ofta vad du provat och om du har någon favorit, jag lägger alltid upp en egen profil till dig första gången du köper något och det är lätt att följa tidigare köp osv. Detta kundregister är oumbärligt att ha tillgång till, jag minns inte alla kunders favoriter i huvudet även om det hade vart himla smidigt! I profilen lägger vi till ditt namn och adress, mobilnummer (eller hemnummer om mobil inte finns) samt din e-post så vi kan skicka ut ett meddelade när dina beställda varor kommit eller om vi behöver kontakta dig av någon annan anledning. Kanske har du önskar dig en grön BH och just nu står min leverantör med samma modell som du tidigare shoppat men i ny färg, t.ex grön? Klart jag vill kunna kontakta dig och kolla om du är sugen! Det hade jag inte kunnat göra om du inte fanns med i mitt system. 

Ett superbra alternativ till kortbetalning är Swish. Det är ett samarbete mellan olika banker och finns både för företag och privatpersoner. Enkelt förklarat så fungerar det på samma sätt som en internetbank i din smartphone och du behöver ett vanligt bank-ID för att signera dina betalningar. Säkert och snabbt, jag kan se din betalning direkt på mitt bankgiro. 
Skillnaden mellan privat och företag är att man swishar till en privatpersons mobilnummer, det kostar inget extra. Swishar man till ett företag är det ett annat nummer, BhPias är 123 394 2547
Det kostar inget för dig som kund men 1,50 kr debiteras oss, en helt ok summa som vi gärna står för utan att höja priserna på våra underkläder. Har du inte redan Swish så registrera dig direkt, detta betalningsalternativ är det som ökar snabbast! 
Klicka på länken https://www.getswish.se/ och läs mer!



Det vanligaste sättet är fortfarande att betala via faktura, antingen så mailas den eller skrivs ut till dig. Du får endast en faktura på varor du tagit emot, du har alltid 14 dagar på dig att betala om vi inte kommit överens om ett annat förfallodatum. Betalas inte fakturan i tid skickas en påminnelse ut via post och 50 kr extra tillkommer. Glöm inte att betala påminnelseavgiften, det är vanligt att den missas men den försvinner inte, jag lovar!  Jag kontaktar alltid mina kunder och kollar av läget, är det så illa att kunden inte betalar skickas självklart fakturan vidare till Kronofogden/inkasso men tack och lov har detta bara behövts i ett fall sedan 2007. Jag litar på mina kunder tills de bevisar motsatsen! 

Du kan betala kontant också men vi undviker detta alternativ i största möjliga mån, ni kan säkert räkna ut själva varför. Små summor under 100 kr påverkar inte så mycket men om vi skulle få in alla våra betalningar kontant skulle vi få stora problem med säkerheten, minst sagt. Om inte ens banker har kontanter på sina kontor längre så ska inte BhPia ha det heller.

Hoppas denna långa text ger lite mer klarhet i varför vi väljer att göra som vi gör. Vi är ingen vanlig butik, vi tänker utanför boxen på flera olika sätt och betalningsalternativen är ett av de sätten.

Vill du boka en tid för utprovning så maila info@bhpia.se, nästa vecka finns det tider kvar både tisdag och torsdag, alltså 13 och 15 januari. Öppet för Drop In onsdag kl 15-19!

Ha en fortsatt trevlig dag! 

/BhPia









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!