BhPia kikar in underkläder i Göteborg

God morgon!


I fredags var jag och min vän Martin i Göteborg. Efter att alla ärenden var fixade fick Martin vara min guide eftersom jag hittar dåligt ungefär överallt. Problemet med shoppingen var väl mest det att jag villa handla inredningen i butikerna och att de plaggen vi hittade inte fanns i våra storlekar... Känner ni igen er? När XL når upp till knäna känns det ganska hopplöst.


Kikade in på Korsetten och sa hälsade på tjejerna där som jobbade för fulla muggar, fin butik men väldigt liten. Korsetten säljer ungefär samma märken som BhPia. Försökte få tag på en shorty till min underbara Loretta Bh men de hade inte beställt hem den.Typiskt. 
Korsettens rykte är som ni säkert vet mycket bra och jag är stolt över att kunna erbjuda ett liknande utbud som dem, med Ulricas Boutique som leverantör till och med ett större. *klappa på axeln*


Väl inne på NK försökte Martin få på mig de mest konstiga kreationerna men jag avböjde vänligen men ganska bestämt det mesta, jag har ju trots allt farmors vind som klår nästan allt. ;)
Dock kunde jag inte låta bli att kika in på underklädesavdelningen, hur skulle jag kunna undgå den? Hade dock precis sagt att jag längtade hem men ändå. Visst får man ändra sig?
Energin från en liten cupcake på NK American Bakery började kanske göra sitt? 


På NK säljer de bl.a Spanx, Calvin Klein, Triumph, Chantelle, Huit, Maidenform och Calida. 
Självklart passade jag på att presentera mig för personalen och fråga lite om Spanx.
Flera av mina kunder har uppmärksammar Spanx i media och för att göra en lång historia kort håller BhPia fast vid Maidenform eftersom de har väldigt lika produkter, samma resultat och ett större utbud än Spanx. Pratade vidare om Calvin Klein och Passionata och funderade vilka märken som syr upp större kupor. Chantelle syr upp H-kupor men tjejen på NK svarade att de inte säljer så stora kupor. Synd, hos BhPia är det ingen ovanlig kupa någonstans.


Eftersom jag har en väldigt vanlig storlek i jämförelse med mina kunder, 75F/FF (i engelska storlekar) anser jag att mina produkter bör finnas minst upp till min egen storlek. 
Där går Calvin Klein bort, det syr inte upp tillräckligt stora kupor helt enkelt.
Undantaget är Huit som BhPia redan säljer, de är designade för att passa mindre boobisar.
Hittade endast två Bhar i 75F, båda från Chantelle. Mycket vackra boobislyftare båda två men den ovadderade balconetten satt helt klart bäst.
Den vadderade varianten var snygg men det finns inget som slår Deco från Freya...
Kanske fanns det fler i min storlek men personalen fanns inte tillgänglig när jag provade.
Det är nackdelen med provrum! ;) 
Tur att blodsockret var i topp efter en liten pralin på Bröderna Kanold. Tack Martin!


Chantelle är ett exklusivt märke som skulle passa ypperligt i BhPias kollektion men som får vänta på sin tur. Kanske får Chantelle göra ett litet gästspel för att se vad ni kunder vill ha, det är så BhPia jobbar. Kunden i centrum, det är du som är BhPia.


Måste erkänna att det känns häftigt att hitta till exklusiva underklädesbutiker och både kunna hissa och dissa deras produkter. Ju mer jag kollar ute på "fältet" desto mer inser jag att BhPia och Ulricas Boutique är helt unika, det finns inget som liknar oss och vår idé.


Välkommen att boka höstens Bh-skola och gör ditt hem till en exklusiv underklädesboutique för en kväll eller två! ;)


/BhPia







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)