Varför är du med i en kalender? Läs ett par av svaren här!



Ja, hur tänkte vi egentligen? Vi som ville vara med i en kalender som ska säljas i 500 ex och som dessutom drar in cash till Musikhjälpen i P3?
Vi har ju inte ens blivit skrapade på i Photoshop så våra verkliga linjer syns... 

HUR TÄNKTE VI DÄR?

Hur ska BhPia kunna ha någon nytta av dessa bilderna, det är ju faktiskt inte RIKTIGA modeller ens... Haha, folk i allänhet har så många funderingar! T.ex att de ska ånga sig, att de inte kan vara med för att "de har ett viktigt jobb och vad ska deras kunder tänka?" eller att de inte är smala nog. 

Tvärtom tänker vi! Ni som köper våra underkläder är våra bästa modeller och ni som vågar visa upp er precis som ni är (i en uppiffad version av er själva) är de bästa förebilderna för andra. 
Ni vågar visa att olikheter är vackra och att ALLA duger oavsett vikt, ålder eller kön.

Hur häftigt är inte det?

Här kommer två texter från två olika modeller som svarar på frågan "varför är du med i BhPias kalender 2015";

"Varför jag vill vara med som modell?! Jag vill vara med som modell för att visa att alla är stöpta i olika formar, för att jag har en tonårsdotter hemma och vill visa att alla duger som de är!"

"Vill bara tala om att det är skitkul att se på bilderna allt eftersom du lägger ut dom. Jag tittar ofta, om å om igen. Det är helt klart en av dom bästa dagarna i mitt liv. Å dagen fyllde sitt syfte, När det pratas bantning och kroppar runtomkring mej så känner jag mej mycket säkrare idag på att jag duger som jag är än vad jag gjorde förut. Jag får en del frågor om varför jag var med, frågor och påståenden om att jag kommer ångra mej, att jag borde tänka på mina barn innan jag gör nåt med tanke på min ålder å vikt, men jag är så förbannat egoistisk så  jag tycker själv att jag är skitsnygg på korten."

Så, är du en av dem som inte riktigt förstod att början av den här texten var ironisk, läs en gång till och öppna dina ögon och försök tänka ett varv till. Själv tycker jag att BhPias bilder behövs med tanke på hur media visar upp våra kroppar, för mig har det vart lika logiskt att inte tro på bilderna som att veta att tecknad film inte är på riktigt men det finns faktiskt personer som på allvar tror att de är onormala för att de inte passar in i medias "finrum".
Så sorligt! Som tur är har vi bara fått fantastiska ord om vårt initiativ och det är väldigt många som hoppas på att få vara modeller nästa gång. Ta inte det för givet, först ska vi ro detta projektet i land och det kommer gå fint när vi alla hjälps åt! 

Vill du boka en kalender eller vara med och sälja? Maila info@bhpia.se redan nu för mer info!

Ha det gott!

/Pia 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!