Kassan i webshopen stängd! Mer personlig service, mindre returer!

Jo, jag har valt att stänga ner kassan i webshopen. Mer personlig service, alla beställningar går genom mig och godkänns av ju MIG. Knasigt att ha en webshop utan köpknapp? Kanske, men jag vet att DU blir nöjdare om du får min hjälp innan du klickar hem något.

Foto: Anna Lindblom, picpeole.se

Som många av er vet köpte jag upp en befintlig webshop, www.sallyochsara.se, för snart 5 år sedan. Köpet gav mig ett större namn, fler kunder och även fler problem. Det har självklart varit otroligt roligt också men tyvärr visar inga siffror att kunderna som handlar kommer sluta klicka i fel storlek, åka på semester och sedan bli arg på mig för att jag skickat paketet för snabbt eller undra varför det inte går att byta trosor där plomberingen brutits. Jag kan inte vänja mig vid att så många beställningar slutar med att en kund inte är nöjd, jag kan aldrig trolla fram beställningsvaror på två dagar och jag kan omöjligt lova att en storlek passar när jag inte får prova ut fysisk, ok?

Att driva näthandel betyder förstås många returer, framför allt många byten och speciellt på underkläder som finns i så extremt många olika storlekar. Ingen överraskning direkt. Min tanke var att ge mina fysiska "vanliga" kunder en extra service så att ni lätt skulle kunna komplettera era garderober. Minns ni att jag bodde i ett litet torp i Kungsäter och bara sålde till kunder i grupp hemma hos er? Ni läste tack och lov inte min tanke alls för ni svarar alltid samma sak: "Jag vill ju prova på riktigt, det är inga problem att köra hit, det är så mysigt!". Ni är bäst!

Hade ja kunnat se in i framtiden hade jag sett den underbara lilla butiken jag driver nu, här bokas det tider hej vilt och det är absolut inga problem att ta emot enstaka kunder, tvärtom! BhPia är nu ett namn att räkna med och kunder åker långväga för att få min personliga service, det är där jag är duktig och det är så jag ska jobba. Jag vill inte sälja en BH som sitter sådär och jag vill inte gå ekonomiskt back på alla extra beställningar som kunder gör som sedan inte leder till något köp.

Beställningsvaror är en lyx, de flesta butikerna jag känner till säljer det som finns i lager för att det är det mest ekonomiska alternativet. Produkterna är redan inköpta och väntar på en köpare, att beställa hem nya varor kostar såklart pengar. Inget problem i min butik men ett jätteproblem på nätet när kunder i bland beställer fem BH, testar hemma, skickar tillbaka alla fem och byter storlek på en...
Då har jag fem extra som ska hitta nya boobisar att lyfta och det är pengar som binds i mitt lager som jag troligen valt att sprida ut på fler storlekar för att kunna erbjuda dig som kommer hit ännu fler storlekar att välja på. Jag anklagar ingen och jag är inte bitter, jag ser fram emot att arbeta vidare på mitt vinnande koncept, det finns många andra som har större webshopar och som mer än gärna får fortsätta försöka göra sina kunder, om inte nöjda så i alla fall inte missnöjda.

Webshopen finns kvar ändå!
Den är mitt digitala skyltfönster. 

Skillnaden är att du alltid beställer via mig, bra va? 
Har du handlat tidigare har jag din profil sparad och kan lätt se vad du köpt eller vad vi antecknat vid senaste utprovningen. Jag mailar en faktura till dig när vi gemensamt gått igenom vad du vill beställa och om jag märker att du är väldigt osäker på vilken storlek du skall köpa så kollar jag vad som finns inne just nu och du kan testa hemma utan att jag behöver beställa hem något som du först får vänta på och sedan få betala frakten för tillbaka. 

Vill du fortfarande beställa via webshopen registrerar du dig först. Det är enklast att lägga till produkt/produkter i önskelistan, gå in på din profil och klicka upp önskelistan igen. Där skickar du den till order@bhpia.se. Låter lite lurigt men det är inte svårt alls. Betalning sker i förskott till vårt konto eller via Swish.

Jag är helt säker på att detta kommer bli ett lyft för både mig och mina webshopskunder! 
Returer och fel storlekar gör ingen glad.

Fortsättning följer... 

/Pia


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!