Tvätta rätt i rätt tvättpåse!

BH-påse

Tvättpåse

Det finns olika varianter av tvättpåsar och det är viktigt att du väljer rätt påse för olika plagg. Alla Bhar med byglar i ska tvättas i en rund Bh-påse som ser ut som en cylinder. Byglarna i påsen skyddar Bhn optimalt och din Bh lever länge, din tvättmaskin också. ;)

En Bh-påse är perfekt för alla kläder du är lite extra rädd om. De små påsarna går att hitta i vanliga affärer men jag har en lite större som mäter 40*70 cm. Jag tvättar alla mina klänningar och strumpbyxor i den stora påsen, jag skulle inte komma på tanken att tvätta utan tvättpåse. 
Jag testade en gång med en sjal med mycket fransar på. 
Vet ni hur den såt ut efter mitt smarta drag att tvätta utan påse?
Sjalen hade blivit kompis med allt annat i maskinen och behövde friseras hårt för att ens likna en sjal igen... Aldrig mer! 

Viktigt att tänka på när man väljer tvättpåse är självklart att det är bra vattengenomströmning annars blir inte plaggen rena i maskinen. Örngott fungerar sådär, testat det också?
Nej, men andra har...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)