Kunders berättelser! #1

Hej!

Som ni vet ändras ofta storleken på din BH när du kommer till oss och provar ut din storlek för första gången.
Vi tajtar till omkretsen och ökar kupan, inte alltid men väldigt ofta. Statistik visar att 10-20% bär rätt storlek och det vill vi ändra på!
Förra veckan träffade jag en kund som så många andra sa att hon var väldigt känslig och att hon absolut inte ville använda bygel-BH eftersom de skaver. Som vanligt svarade jag att byglar som sitter rätt inte skaver men ger ett mycket bra stöd för bysten. Kunden använde en BH utan byglar i C-kupa, vilken omkrets framgick inte men kan tänka mig att det vad 95-100 eftersom den inte hjälpte henne mycket.

Provade först Hermione i 80GG. Tajt. Kunden tyckte det kändes bra när jag frågade om hon inte ville ha 85 i stället. Det kan vara svårt att gå ner så mycket i omkrets direkt. Det är en vana hur tajt man har sin BH. Tajtare desto bättre, då kan man knäppa den på yttersta den för att sedan knäppa in den när den töjs.
Provade efter en stund Arabella som satt helt okej i 85G men kunden tyckte att den kändes lite stor, perfekt att beställa hem 80GG med andra ord. På frågan om byglarna kändes var svaret såklart att de inte gjorde det.

För mig är mitt jobb att se till att mina kunder hittar sina modeller så att de kan forma sin byst precis så som de själva trivs med. Det ger ett nytt skimmer i ögonen när tröjan sitter mycket snyggare och hennes väninnor talar om för henne hur fina bröst hon har. Det är svårt att uppnå det sistnämnda i en vanlig butik.
Det är bl.a därför vi gärna kommer hem till er med kollektionen. Vi vill ge er mer än bara nya underkläder.

 

Kunden valde först Faye i svart och ville avvakta lite eftersom hon faktiskt inte var van att använda den här typen av BH. Hon var rädd för att den skulle bli irriterat under bysten.
Det är inte ovanligt att sådan besvär försvinner när kunden får ett nytt lyft som resulterar i mer luft under boobisarna så jag frågade om hon inte ville ha på sig Hermione när hon fikade för att riktigt känna efter hur det kändes. När hon skulle beställa ville hon inte ta av sig den. Det är då jag känner mig riktigt nöjd som BH-coach. Att köpa två BH ger även din BH en längre livslängd eftersom du då kan variera mellan dem och inte använda dem varje gång. Det är absolut minimum med två stycken.


***

Nu undrar vi hur du upplevde din första riktiga utprovning?
Jag minns min, det var en helt ny värd som öppnades.
Jag skulle gärna vilja få intervjua just dig som precis som jag upplevt skillnaden med underkläder i rätt och fel storlek.
Svaren kommer publiceras här på bloggen och som tack får du en rabattkod på 150 kr som du kan använda i webshopen året ut. 

Självklart finns den möjlighet att vara anonym men om vi får skulle det vara riktigt kul att få visa en bild på dig så att vi kan visa hur många olika kunder i olika storlekar som handlar hos oss.

Hör av dig till bhpia@bhpia.se så hör vi av oss!

I morgon hittar ni oss på Hermanita igen kl 17-19.
Vi ses där!

/BhPia


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!