BhPia firar fortfarande 10 år!

BhPia firar 10 år fram till nyår, passa på att boka tid nu!

REA upp till 40% rabatt på utvalda produkter + presenter till alla som köper två valfria överdelar till ord pris. Bättre än så blir det inte!

Foto: Malin Arnesson 

Ni är många som frågat, tjatat lite, bönat och bett om att få vara med i nästa års kalender och jag har varje gång svarat att kalendergrejen ligger på is, någon annan får mer än gärna ta över stafettpinnen! 

Däremot gjorde jag och superproffsiga Malin Arnesson en fotografering på Ängarna, Svartrå den 18/11. Bilderna är fantastiskt vackra, vem behöver retuschera och krångla när verkligheten slår allt? Ann-Marie, Junea och Jennie var definitivt modigare än mig, jag har visat mig i underkläder så många gånger nu att jag tappat räkningen så nej, för mig är det inte en big deal om någon tycker/tänker/anser något. Jag vet att våra bilder betyder mer än så. 

Vi visar allihopa att vi är stolta, äkta och att vi på vårt sätt hötter med den där näven mot media som älskar att kräkas ut bilder på framförallt kvinnors släta hy, perfekta hår och fullkomligt pilla sönder bilderna innan de trycks i en tidning. På riktigt vet vi kloka att det inte är sanningen om hur de flesta ser ut, tyvärr är det så vansinnigt många som vill efterlikna ett overkligt ideal att jag blir rädd. Läppar ska uppenbarligen vara större, brösten inte för stora men självklart fylliga och charmiga rynkor ska fyllas ut för att någon ska se yngre ut. Jag dör lite varje gång jag hör att nålar och skalpeller ska få "rätta till fel", det kanske är rätt precis som det var? De flesta ser faktiskt ut lite som oss på bilden ovan. Vi är perfekta på vårt vis, du på ditt. Det charmiga är att vi är unika allihopa, klyschigt va? 

Det svåra när vi hela tiden matas med "fel" information är att förstå att det vi ser i den sk vanliga reklamen är hittepå och att det är vi som är bra, inte personen som lärt sig Photoshop bäst.

Bilderna kommer användas i min marknadsföring för BhPia, som ni säkert redan vet anser jag att en hälsosam kropp är tusen gånger viktigare än en kropp som tvingats till någon form eller som inte accepteras av den som bor i den. Utstrålning är det coolaste som finns och inte fan har det något med siffran på vågen att göra, det är mer avancerat än så. Nu blev jag upprörd igen, ooops.

Sedan tidigare vet jag att bilderna som kommer delas på sociala medier kommer göra skillnad. Inte för alla såklart men det räcker att en enda person tänker tanken att de duger som de är så är allting värt det. Och kallt var det ska ni veta! ;) 

Tack för mig! Vi ses snart!

/Pia

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)