Fakturabetalning i webshopen läggs på is! Läs mer om varför så hoppas vi att du förstår oss.

Bildresultat för faktura ikon

Kära webshopskunder!

Jag lägger ner min själ i mina kunder, jag brinner för att du skall hitta rätt underkläder som du trivs i. Jag hjälper dig genom att svara på dina frågor, jag beställer hem andra färger till dig, jag tar hem produkter till dig som inte finns lager för att du skall få prova ännu mer och jag tar hand om dina byten och returer på sena kvällar och tidiga morgnar när tiden inte räcker till dagtid. Jag skickar paket så snabbt jag kan för att du skall slippa vänta extra länge. Nej, jag behöver ingen medalj för detta, jag gör det så gärna! Men det finns saker som är svåra för mig att lösa.

Skillnaden på mina webshopskunder kan enkelt delas in i två grupper: Den ena har varit hos mig eller i någon annan specialbutik och provat fysiskt med hjälp av kunnig personal, den andra gruppen är mer osäker och beställer hem ett gäng olika modeller i olika storlekar för att prova hemma. Båda alternativen är självklart okej, jag kan inte tvinga alla som beställer hos mig att behålla sina köp och ja, du måste få byta storlek och kanske även modell om det behövs. För att du skall kunna lita på att jag ger dig den snabbaste leveransen och de finaste produkterna är det viktigt att du returnerar dina byten tillbaka till mig inom 14 dagar och att plaggen är oanvända, luktfria och med taggar/lappar kvar. Inget konstigt egentligen men jag hade inte skrivit det här om det var självklart för alla.

Så, vad var det nu med fakturabetalningen på hemsidan? Får jag inte delbetala längre?
Fram tills idag har vi haft flera olika betalningsalternativ i webshopen (OBS! Inget har ändrats i den fysiska butiken i Lillebacka), t.ex faktura- och delbetalning. Kostnaden på 29 kr gäller endast vid dessa två betalningsalternativ och kommer nu tas bort i samband med att vi blockerar dessa två betalsätt. Vi kommer ha kvar både kort- och direktbetalning som inte kostar något extra för kunden.

Vi har funderat på detta länge då vi ser att det väldigt ofta är problem med fakturabetalningen, jag svarar på massor med mail från kunder som undrar varför betalningen inte gått igenom och av säkerhetsskäl kan inte jag se varför och jag vill inte se det, ofta beror det på att kunden inte går igenom kreditkollen och det känns genant att ta upp det ämnet från mina sida. I bland är det ett namn som är felstavat eller så stämmer inte adressen. Sådana fel är enklare att fixa. Payex kan svara på dessa frågor och jag har får info från dem när jag mailar och försöker svara på mina kunders frågor.

Jag förstår varför du vill handla via faktura, det är därför vi alltid haft det betalsättet upptill de andra alternativen. Det kan bero på olika saker, kanske för att du inte vill använda ditt kort på internet eller att det känns läskigt att betala direkt i din internetbank. Att jag nu säger att båda dessa betalsätten är väldigt säkra kanske inte hjälper dig, vi känner helt enkelt olika inför näthandel och olika betalsätt. I enstaka fall kan jag erbjuda dig förskottsbetalning direkt till vårt Bg, då kan du handla via nätet utan att använda kort- eller direktbetalning. Tveka aldrig att kontakta oss om du undrar något! Jag löser nästan allting faktiskt.

Kanske är det så att du vill klicka runt på sidan, beställa hem massor av olika BH och prova hemma? Gör det, men från och med idag måste du betala för hela leveransen för jag har ingen ekonomiskt möjlighet att skicka beställningar på flera tusen kronor som sedan returneras tillbaka med kommentaren "inte min storlek, synd att leveranstiden är så lång". Jag vill hjälpa dig! Jag vill veta vad som är fel, är det omkretsen, kupan, färgen, modellen, materialet eller allt på en gång? Hittar jag och du en modell som passar dig är det jättelätt att hitta andra liknande modeller som också fungerar, jag kan mina produkter bättre än mina kunder (!) men jag kan förstås inte känna hur din nya bikini känns för dig och självklart får man byta om det behövs. Att beställa produkter i lager ger omgående leverans och påverkar inte butikens lagerkostnad förutsatt att byten sker snabbt.

För att hitta den fina balansgången mellan att ge bra service utan att gå för mycket back ekonomiskt är fakturabetalningen ett sätt för oss försöka minska ner returer och byten. De kommer alltid att finnas men som det ser ut nu tar de en för stor plats i mitt dagliga arbete och jag ser att de allra flesta problemen ligger i webshopen, inte i den fysiska butiken där jag hjälpt till att prova ut storlek och modell. Ett annat problem som jag inte kan hjälpa mina kunder med som valt fakturabetalning är att ändra deras faktura innan en retur kommit tillbaka till oss. Jag måste kolla igenom produkterna efter fläckar, lukta på dem och kolla så att allt är ok. Om din fakturas förfallodag hinner gå ut under den här tiden kan jag inte göra något åt det, jag måste få tillbaka produkter innan fakturan korrigeras annars saknar jag täckning för dem. I några fall har kunder inte velat betala och då har jag hänvisat till Payex för att flytta förfallo men tyvärr har servicen inte varit på topp från deras sida, jag har märkt det länge men det är extra tråkigt när det drabbar mina kunder.
Fakturor som förfaller ger i sin tur påminnelseavgifter, den extra summan går till Payex och inte till oss. Att erbjuda fakturabetalning kostar mig som webshop både extra pengar i fast månadsavgift och per faktura. Lägger vi till det extra jobbet täcker 29 kr inte upp någonting men är i alla fall något. Att ta bort detta betalningsalternativ som kostar oss pengar på flera olika sätt och ger mig mer jobb känns i skrivande stund väldigt bra.

På Facebook har det cirkulerat ett inlägg från en tjej som är arg över att det "inte finns några BH i hennes storlek" för "normala priser" och vi som säljare fick oss en känga för att vi inte har alla storlekar i butik men jag har valt att erbjuda alla storlekar även om jag inte kan ha t.ex alla Deco i alla modeller hemma, det är runt 600 olika BH i olika storlekar och färger. Ni som varit i den riktiga butiken fattar vad jag menar.

Kom till butiken om du kan eller besök någon annan BH-expert, sök på nätet efter vilken butik som är närmst dig så blir det lättare att handla på nätet sedan. Underkläder i bra kvalitet med rätt design kostar mer att tillverka vilket betyder att de kostar mer för oss butiker i inköp. Högre inköpspris betyder att lagret kostar mer samt ger ett högre pris till kund. Nej, jag kommer inte börja sälja BH för 149.95 kr i storlek A-C, oroa er inte! Jag är sjukt stolt över mina märken, min kunskap och min service och att jag startade redan 2007. Jag vill jobba med detta många år till och en del av det är att ta ekonomiskt ansvar, det är lätt att gå back och jag hoppas på din förståelse för att vi testar att ta bort en del av betalsätten i webshopen. Vi får se hur det går, kanske hittar vi ett annat alternativ, kanske går det smärtfritt, vi får se helt enkelt.

Vi vill gärna veta vad du tycker om butiken, skriv en rad till info@bhpia.se eller kontakta oss via sociala medier: @bhpia

Ha det gott så hörs vi snart!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)

13 oktober, "dagen-utan-BH"? Glöm det! Slut-REA hos oss, extra rabatt!