Smutsiga varor tas icke emot, frågor på det?

Idag har det varit en underbar dag i butiken! Vackert väder, mysiga och glada kunder och massa skratt! Det har pratats om hur man ser ut och när man ska använda den där fina BHn som är röd med svart spets... En kund hade problem med en BH som skavde men det hade gått över när hon gått in den, alltid skönt när det löser sig! Jag tog en extra koll på hennes andra köp och vi kom fram till att allt var ok. Jag gör så himla mycket för er och ni ger mig så galet mycket energi!

Nu sitter jag och packar upp en retur från webshopen från en kund som är inne på sitt tredje byte. I bland tar det liksom inte riktigt slut när ett "ärende" börjat strula. Får tillbaka 3 st BH varav 2 av dem ser ut så här. Båda har tydliga smutsränder efter provning och det går inte att "borsta bort", det är en tvätt som krävs om dessa två skall bli fina igen. Den tredje visade inga spår av varken ränder eller hud. Jag tar inte tillbaka produkter som är smutsiga eller använda. Varför? Jo, för jag vill att ni skall kunna lita på att produkterna ni köper hos mig är nya, fräscha och oanvända. Att prova dem betyder inte att de är använda men om de smutsas ner under provning... Det händer inte i butiken. Då är jag med och provar, knäpper bak och knäpper upp. Till skillnad från vanliga butiker där kunden går in i ett provrum ensam, där har personalen ingen koll alls på vad som händer och plaggen kan lätt hamna ute i butiken igen. Att dra en BH runt kroppen gör t.ex att risken för streck efter lotion och liknande ökar, förutom att omkretsen slits extra.

Det har vi också pratat om idag, vad som är nytt och inte och vad man väntar sig som kund hos mig. Jag misstänker att denna kunden inte smutsat ner dem med flit och kommer säkert bli upprörd över mitt beslut men då får det vara så. Jag tar aldrig tillbaka smutsiga kläder, aldrig. Sorry!

Vad tycker du? Jag ogillar att gå emot en kunds önskemål men jag vill att ni ska kunna lita på mig, tar jag emot en smutsig vara känner jag att jag sviker mina andra kunders förtroende genom att tvätta upp plagg och sedan sälja dem igen. Är väldigt säker på att de stora kedjorna inte jobbar så.

Tänker jag rätt eller fel? Vad tycker du? Kommentera gärna, jag är nyfiken på dina tankar. Kanske är det jag som överdriver och har alldeles för hög yrkesstolthet? ;)

Trevlig kväll!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

BhPias testpanelen har sagt sitt, så här fungerar ByeBra Brösttejp! Vågar Du testa?

Vilken färg är egentligen nude, skin, eller hudfärgad? Jag vet inte! ;)

Vinnare av lyftande brösttejp, perfekt testpanel!